preskoči na sadržaj

Učitelji tehničke kulture

Login
Tražilica
Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Anketa
U kojoj mjeri ste zadovoljni informacijama objavljenim na stranicama UTK?





POLITEHNIKA

Vol. 8 No. 1 (2024)

Časopis za tehnički odgoj i obrazovanje objavljuje radove iz područja obrazovnih znanosti te društvenih i supstratnih znanosti povezanih s tehničkim odgojem i obrazovanjem.

ARHIVA

ABC tehnike

Izdvojeno...

Korisni linkovi
Koliko je online?

Izvori:

 

Nastava
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Savjetovanje s javnošću o Nacrtu Odluke o donošenju posebnoga nastavnog programa za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju
Autor: Sanja Kovačević, 9. 3. 2023.

Poštovani/a,

otvoreno je novo savjetovanje na koje ste pozvani. Savjetovanje je moguće pronaći na poveznici:

https://esavjetovanja.gov.hr/Econ/MainScreen?EntityId=23566

Tema savjetovanja je: Savjetovanje s javnošću o Nacrtu Odluke o donošenju posebnoga nastavnog programa za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju.

Savjetovanje je otvoreno do: 11.4.2023.

Srdačan pozdrav, MZO


Opis savjetovanja: Ministarstvo znanosti i obrazovanja otvara savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Nacrtu Odluke o donošenju posebnoga nastavnog programa za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju kojim se donosi Posebni nastavni program za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju, a čine ga: - posebni kurikulum za nastavni predmet Hrvatski jezik, Engleski jezik, Njemački jezik, Francuski jezik, Talijanski jezik, Španjolski jezik, Matematika, Tjelesna i zdravstvena kultura, Informatika, Domaćinstvo, Tehnička kultura i Katolički vjeronauk za osnovnu i srednju školu - posebni kurikulum za nastavni predmet Likovna kultura, Glazbena kultura, Priroda i društvo, Priroda i Društvo za osnovnu školu - posebni kurikulum za nastavni predmet Politika i gospodarstvo, Čovjek i okolina, Pravoslavni vjeronauk, Islamski vjeronauk i Etika za srednju školu. Kao pretpostavka izradi predmetnih kurikuluma posebnih programa za obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju u rujnu 2021. godine, Ministarstvo znanosti i obrazovanja donosi Nastavne planove posebnih kurikuluma za osnovnu školu kojima se uz postojeće uvode i novi predmetni kurikulumi posebnog programa. Nastavni planovi posebnih kurikuluma za osnovnu školu primjenjuju se od školske godine 2023./2024. te je nužno donošenje posebnoga nastavnog programa za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju koji sadrži predmetne kurikulume posebnih programa izrađene prema Koordiniranom metodološkom pristupu izradi kurikularnih dokumenata. Donošenje posebnog nastavnog programa za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju prelazak je na kompetencijski sustav i učenička postignuća (ishode učenja) usmjerena na sposobnosti, razvojne osobitosti i učenikove druge jake strane. Cilj je posebnoga nastavnog programa omogućiti učenicima s teškoćama u razvoju stjecanje znanja, razvijanje sposobnosti i vještina te oblikovanje stavova potrebnih za budući život i rad i/ili nastavak obrazovanja, kao i što neovisnije svakodnevno življenje te što aktivnije uključivanje u neposredno društveno okruženje. Važna komponenta učenja je učenikov osobni razvoj te stjecanje kompetencije pismenosti, kompetencije višejezičnosti, matematičke kompetencije, kompetencije u prirodoslovlju, digitalne kompetencije, osobne i socijalne kompetencije, kompetencije učenja kako učiti, kompetencije građanstva i poduzetničke kompetencije. Tijekom cijelog odgojno-obrazovnog procesa neophodno je uvažavati psihofizičke osobitosti učenika te sukladno tome prilagoditi odgojno-obrazovne strategije i metodičko-didaktičke postupke i osigurati primjerenu vrstu i razinu odgojno-obrazovne potpore. Svrha savjetovanja je dobiti povratnu informaciju o Nacrtu Odluke o donošenju posebnoga nastavnog programa za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju koja sadrži posebne kurikulume za osnovnu i srednju školu. Donošenje posebnog nastavnog programa za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju omogućava stjecanje znanja i kompetencija učenika s teškoćama u razvoju tijekom osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja neophodnih za zapošljavanje i samostalan život te je temelj kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa. Donošenje predmetnih kurikuluma posebnih programa unaprjeđuje i poboljšava usvajanje odgojno-obrazovnih ishoda posebnog osnovnoškolskog ili srednjoškolskog programa za učenike s teškoćama u razvoju te se traži mišljenje zainteresirane javnosti. Rok zaprimanja komentara je 30 dana od početka javnoga savjetovanja. Povratna će informacija biti objavljena u sustavu e-Savjetovanja.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju