« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Časopis za tehnički odgoj i obrazovanje objavljuje radove iz područja obrazovnih znanosti te društvenih i supstratnih znanosti povezanih s tehničkim odgojem i obrazovanjem.
Poštovani/a,
otvoreno je novo savjetovanje na koje ste pozvani. Savjetovanje je moguće pronaći na poveznici:
https://esavjetovanja.gov.hr/Econ/MainScreen?EntityId=23566
Tema savjetovanja je: Savjetovanje s javnošću o Nacrtu Odluke o donošenju posebnoga nastavnog programa za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju.
Savjetovanje je otvoreno do: 11.4.2023.
Srdačan pozdrav, MZO
Opis savjetovanja: Ministarstvo znanosti i obrazovanja otvara savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Nacrtu Odluke o donošenju posebnoga nastavnog programa za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju kojim se donosi Posebni nastavni program za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju, a čine ga: - posebni kurikulum za nastavni predmet Hrvatski jezik, Engleski jezik, Njemački jezik, Francuski jezik, Talijanski jezik, Španjolski jezik, Matematika, Tjelesna i zdravstvena kultura, Informatika, Domaćinstvo, Tehnička kultura i Katolički vjeronauk za osnovnu i srednju školu - posebni kurikulum za nastavni predmet Likovna kultura, Glazbena kultura, Priroda i društvo, Priroda i Društvo za osnovnu školu - posebni kurikulum za nastavni predmet Politika i gospodarstvo, Čovjek i okolina, Pravoslavni vjeronauk, Islamski vjeronauk i Etika za srednju školu. Kao pretpostavka izradi predmetnih kurikuluma posebnih programa za obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju u rujnu 2021. godine, Ministarstvo znanosti i obrazovanja donosi Nastavne planove posebnih kurikuluma za osnovnu školu kojima se uz postojeće uvode i novi predmetni kurikulumi posebnog programa. Nastavni planovi posebnih kurikuluma za osnovnu školu primjenjuju se od školske godine 2023./2024. te je nužno donošenje posebnoga nastavnog programa za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju koji sadrži predmetne kurikulume posebnih programa izrađene prema Koordiniranom metodološkom pristupu izradi kurikularnih dokumenata. Donošenje posebnog nastavnog programa za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju prelazak je na kompetencijski sustav i učenička postignuća (ishode učenja) usmjerena na sposobnosti, razvojne osobitosti i učenikove druge jake strane. Cilj je posebnoga nastavnog programa omogućiti učenicima s teškoćama u razvoju stjecanje znanja, razvijanje sposobnosti i vještina te oblikovanje stavova potrebnih za budući život i rad i/ili nastavak obrazovanja, kao i što neovisnije svakodnevno življenje te što aktivnije uključivanje u neposredno društveno okruženje. Važna komponenta učenja je učenikov osobni razvoj te stjecanje kompetencije pismenosti, kompetencije višejezičnosti, matematičke kompetencije, kompetencije u prirodoslovlju, digitalne kompetencije, osobne i socijalne kompetencije, kompetencije učenja kako učiti, kompetencije građanstva i poduzetničke kompetencije. Tijekom cijelog odgojno-obrazovnog procesa neophodno je uvažavati psihofizičke osobitosti učenika te sukladno tome prilagoditi odgojno-obrazovne strategije i metodičko-didaktičke postupke i osigurati primjerenu vrstu i razinu odgojno-obrazovne potpore. Svrha savjetovanja je dobiti povratnu informaciju o Nacrtu Odluke o donošenju posebnoga nastavnog programa za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju koja sadrži posebne kurikulume za osnovnu i srednju školu. Donošenje posebnog nastavnog programa za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju omogućava stjecanje znanja i kompetencija učenika s teškoćama u razvoju tijekom osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja neophodnih za zapošljavanje i samostalan život te je temelj kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa. Donošenje predmetnih kurikuluma posebnih programa unaprjeđuje i poboljšava usvajanje odgojno-obrazovnih ishoda posebnog osnovnoškolskog ili srednjoškolskog programa za učenike s teškoćama u razvoju te se traži mišljenje zainteresirane javnosti. Rok zaprimanja komentara je 30 dana od početka javnoga savjetovanja. Povratna će informacija biti objavljena u sustavu e-Savjetovanja.